2012. augusztus 25., szombat

Bondi Beach

Már régen szerettünk volna kimenni megnézni a leghíresebb partot-strandot, a Bondi Beach-et. Valami oknál fogva mindig közbejött valami, de múlt hét csütörtökön minden adott volt egy kis túrához. Zsani korábban végzett, hazasietett, és innen mentünk hármasban a Bondi Junction állomás felé. Szerencsére innen a ház elől indul két busz is, ami oda megy, így nem volt nehéz dolgunk. A buszon azt hittük lerobban, mert alapjárata az nem volt, de nagy nehezen odazötykölődött. Bondi városrész nekem nem igazán jön be, bár a part mellett azért ellaknék, és ahogy az ott kirakott árakat láttuk, nem lehetetlen az se. Szóval a házak szinte ugyanolyanok, és sok a domb, ami lehet jó is, rossz is,de ha fel kell kaptatni,akkor nem igazán jön be :( A Bondi Junction egy nagy állomás, ahova vonattal, busszal is el lehet jutni. A buszmegállók úgy működnek,hogy az emberek bent várakoznak, és az ajtó csak akkor nyílik ki, amikor a busz beállt a megállóba.
Bondira érkezve tényleg egy nagy tenger, akarom mondani óceánpartot láttunk meg, ahol a munkások még nagyban csinosítgatták a partot. Talán valami esemény lehetett, a part szinte teljes egészben be volt borítva fa”járólapokkal”. Nagyon szép a kilátás, és tél ide vagy oda, sok ember napozott, élvezte a nyugalmat. Sokan már fürdőruhában, illetve páran bemerészkedtek a vízbe is, ami nem lehetett melegebb 18 foknál. És persze szörfösök mindenfelé. Állítólag nyáron tömve van, hát majd kipróbáljuk, de a hangulata tuti megvan. Az árak sincsenek annyira elszállva, persze csak a forrócsokit próbáltuk ki :)
Hazafelé még egy kicsit sétáltunk a környéken, gyönyörködve a kilátásban. A part további rész is teljesen bejárható. Igaz, főleg magasról lehet nézni a vizet,de a kilátás nem utolsó :) Maroubra felé indultunk el, vagy ha úgy tetszik délre. El lehet látni szinte végig a sziklákkal tagolt parton. A szomszédos beach a Tamarama, ahol két napozó és pár szörfös volt csak, illetve sok kiránduló, kocogó a partmentén épített úton. A legtávolabbi tisztán kivehető pont egy óriási temető, ami a Bronte beach fölött helyezkedik el, a Waverey Cementery. Mindezt a  Mars Parkból lehet látni. Itt találtunk egy emlékművet is, miszerint ez az a hely, ahonnan a bálnák vonulását meg lehet figyelni évente kétszer, pár hónapon át. Sajnos erről most lecsúsztunk :)

Bondi Beach felé...
Bondi Beach :)

Waverley Cementery...

Jövőre is lesz bálnavonlulás, aki akar, még ideérhet ;)

Marks park...

Szokás, hogy szinte minden második háznak adnak valami nevet..