2012. augusztus 13., hétfő

Visszatekintés, a másik verzió :)


Hol is kezdjem, mert a történet nagyon régre nyúlik vissza :)
A bárhova való kiutazás ötletét teljesen elvetettem, amíg a melóhelyemen dolgoztam. Szerettem azt a helyet, 7-8 éve voltam ott, de egy októberi végi napon, ki tudja miért, talán a szerencsétlen véletlen összjátékaként összezördültem a főnökömmel, szó szót követett, és felmondtam ott helyben. Eredetileg úgy volt, hogy azt csinálhatom amit addig, és marad minden a régiben, de mégsem úgy alakult… Három hétnyi bizonytalanság után végre kiderült,hogy a dolgok nem úgy működnek, ahogy azt elképzeltem, mért is lenne valami könnyű, valami mást kellett találni. Lehetőség szerencsére lett volna több is, az országban, és külföldön is, de semmiben se voltam biztos. Zsani szeretett volna külföldre menni,de valahogy annyira nem vonzott egy olyan hely,ahol mindenki külföldi… Na igen, jól elvoltam a kis világomban. Azért persze nézelődtünk mindenfelé, és szóba került Ausztrália is. Jött az információszerzés mindenféle ismerőstől, és egyre jobban úgy tűnt,hogy ez egy megfelelő hely lenne a további életünk számára.
Itt ismertük meg a CSE Australiát (http://cseaustralia.com.au), ott is Somogyi Csabát, aki mondta, hogy menjünk el egy előadásra, ahol szinte mindent megtudhatunk a lehetőségekről, Ausztráliáról.  Gyorsan be is fizettünk, és vártuk azt a novemberi vasárnapot,ami, mint kiderült, teljesen megváltoztatta az életünk. Belépve az első az a kellemes illat volt,ami azóta is mindig fogadja a vendégeket. Körbenézve az iroda egy lakásban lett kialakítva, hangulatos, világos, mindenütt tárgyak, képek Ausztráliáról. Ott köszöntött minket Csaba és Edit, akiket azóta már jól megismertünk, és azt, hogy most itt vagyunk főként nekik köszönhetjük. De ennyire nem rohannék előre. Az előadás powerpoint prezire alapult , közben ausztrál zene szól, és Edit mesélt. Mindenről. Ausztrália, bevándorlás, vízumok, lehetőségek,pontrendszer, és szinte mindent lefedve alapot adatott arra, hogy aki úgy gondolja ez a hely neki való, el tudja dönteni, megéri e mindent feladnia érte. Az előadás után még ott maradtunk kérdezősködni,  és úgy váltunk el,hogy egy személyreszabott konzultáció(ami már ingyenes volt) keretében folytatjuk. Hazafelé persze sok érzés kavargott bennünk, azt is hozzá kell tenni,hogy másnap kezdtem egy új munkahelyen, és engem ismerve, ha tetszik, akkor ugyan ki nem lehet majd robbantani az országból. Tetszett… igaz csak két hétig, utána maga volt a pokol, nem sikerült azonosulni azzal a szemlélettel,hogy egy cég sokkal nagyobbnak mutatja magát, mint amekkora, és a meetingek, amik arról szóltak,hogy ezt azt amazt se csináljuk meg rendesen,és jobban hasonlított a hétfő reggel egy kínvallatásra, mint egy kellemes hét kezdetére… Önbizalom fogyott, és  akkor már biztos lett, hogy ha ottmaradunk nem lesz jó vége…
Ielts vizsgát kell tenni… Mondani könnyebb, mint csinálni, kerestünk is egy angoltanárt. Hirdetés alapján tettük, óva intek mindenkit ettől a módtól. Találtunk egy szimpatikus nénit, aki úgy hirdette magát, mint IELTS vizsgára felkészítő tanár, elkezdtünk járni hozzá hetente kétszer. Vettünk mindenféle IELTS könyvet, kaptuk a házikat sorra, akkor még úgy tűnt, jó választás volt… Annyit tudni kell az IELTSről,hogy nem nyelvtani vizsga, ill a nyelvtan számít,de nem olyan mértékben, mint a Rigó utcaiban,vagy bármelyik másikban. A néni szinte csak nyelvtani feladatokat adott, igeidők tömkelege, bezzeg esszét négy hónap alatt összesen egyet írtunk, ami pedig a vizsga legnehezebb része… Na mind…
Február végén már biztos volt,hogy előbb utóbb Ausztráliában fogjuk folytatni eddigi életünk, akkor jófej akartam lenni, és mondtam a melóhelyen , hogy majd elmennék külföldre, és úgy tervezzenek,hogy még maradok, de évekre előre ne számítsanak rám. Azt hittem,ez a korrekt, de nem így lett. A három főnök onnantól másképp viselkedett, és az egyik, aki miatt megutáltam még decemberben a helyet egyszer beszólt, hogy Mikor adom már végre be a felmondásom… Nekem se kellett több, köszönhetően a trükközésüknek a munkaviszonyommal, következő hétfőn reggel már a rendkívüli felmondásos papírt toltam az orruk alá. Jókor jött, épp lebetegedtem, jobb is volt otthon egy kicsit. Sokáig persze nem élveztem a szabadság ízét, mert még azon a héten egy baráti cégnél folytattam a pályafutásom, ahol heti négy napot dolgoztam, hogy legyen időm az utazást intézni, angolozni. Persze megvádoltak,hogy már régen ehhez a céghez akartam menni, kamu az utazás,és szinte az etiópok helyzetéig mindenért felelősnek kellett volna éreznem magam,de valahogy már nem érdekelt :) Az új hely, teljesen más volt. Gombi, Lali, Tibi, nagyon jó volt velük dolgozni, és a később érkező kollégákkal is, egyszóval nehéz volt otthagyni őket, de eleve úgy vettek fel, hogy el fogok menni valamikor nyár végén, ősszel.
Eközben még jártunk a nénihez is, de az áprilist már nem vele köszönthettük, mivel megköszönve az addigi segítségét új tanár után néztünk, aki legalább tudja, mit csinál. Andris nagyon jó tanárnak bizonyult, szókimondó, és repültek az órák. Persze tisztában voltunk vele,hogy a hetes IELTS még nagy falat, de megpróbáljuk.
Április 14: Összeházasodtunk :) Szombati nap volt, kellemes idővel, és egy esküvővel, hihetetlen, soha nem gondoltam volna,hogy megnősülök. Mégis ez lett a vége :) Azért a munka nem áll meg alapon a legénybúcsúm a melóval telt, és vasárnap reggel kilenckor újra meló jött este 10ig…

Ápr 28ig beadtuk a Skill assessementhez szükséges papírokat, gőzerővel haladtunk a kijutás felé. Közben sokszor beszéltünk,találkoztunk Csabáékkal, pontosítottuk a részleteket. A következő hónap szinte elrepült, munka, angol, kevés szabadidő párosítással, majd jött a június 9.
Az IELTS vizsga… Elrontani könnyebb, mint megcsinálni. Reggel kezdődött a Novotlelben a Blahánál. Érdekes rendszer, bevinni semmit sem lehet. Még egy tollat sem. Ők adnak ceruzát, ill tollat a writinghoz, de a ceruza ritka gyorsan elkopik… Persze lehet kapni másikat, de akkor arra nem igazán van idő. Folyamatosan jönnek egymásután a részek, Listening, Reading, Writing, majd egy órás szünet, és lehet menni Speakingre, immár a British Council épületébe… Persze reménykedtem, a környezetvédelemről alkotott tudásommal, már a Greenpeacehez is elmehettem volna, mert szinte biztos,hogy ez lesz beszédtéma, annyira felkapott mostanság. Megkaptam a beszéljek egy gyerekről akit kedvelek témát… Nem kedvelem a gyerekeket,sőt…, persze nincs mit tenni, hazudni kell, mindegyik aranyos, kedves, és valamit kamuzni kell, hátha hihető. Nem volt az, két hét múlva ki is derült,hogy az IELTSnek majd újra neki kell ugrani.
Júni 18: írtak a skill assessementtel kapcsolatban, hogy szép és jó, de inkább másik szakmát ajánlanak,csak adjak be két project reportot. Egy pillanatra a világ összeomlott, ennek annyi,itt a vége, bebuktam, stb. Edit rögtön hívott, beszéltünk kb fél órát, hogy ez nem rossz hír, sőt, ha az ország ajánl másik szakmát, ami ráadásul júliustól felkerül a SOL listára, az nagyon jó. Próbáljuk meg. Megpróbáltuk, projectírás, fordítás, elküldés, várakozás.
A vízumot szerettük volna beadni, de sajnos a bevándorlási hivatal rendszere nem ment egy héten keresztül. Sebaj, addig elintézzük a kötelező orvosi vizsgálatot, ami szintén szükséges a vízumhoz.  Július hatodikán végre sikerült bejutni a bevándorlási rendszerébe, beadtuk a vízumot.
Következő csalódás a skill assessementtel apcsolatban, mert visszaírtak,hogy szép jó,de ki kell még tölteni egy formot, amiben összegzem a két project lényegét. Írtunk mindenhez, ami pedig logikus, odaírtuk,hogy a projectekben benne van. Edit segítségével elküldtük.
Na innentől jött a problémás időszak. Zsani már június közepén felmondott,júli hatodikán volt az utolsó napja, én huszadikán számoltam le, de a vízummal még semmi hír. De szó szerint semmi. Elvileg júliusban volt valami szigorítás a bevándorlással kapcsolatban, mindenkit érintett, kértek mindenkitől mindenféle plusz adatot, előttünk beadott vízumokkal kapcsolatban, utánunk beadott vízumokkal kapcsolatban, de a miénkkel semmi sem történt. A bevándorlási hivatal honlapján a szükséges adatok megadása után láthattuk, hogy mi a helyzet, és napról napra hiába néztük,csak annyi volt, hogy be van adva. Határidő ilyenkor nincs lehet 1 nap, egy hét, egy év, húsz év, nincs határidő… Teltek a napok, a hangulatunk se volt a legjobb, próbáltunk menni mindenfelé, azzal is megy az idő, addig sem a vízumra gondolunk. Barátokkal elmentünk megnézni a plitvicei tavakat, Esztergomba az újonnan megnyitott Aquaszigetre, állatkertbe :)


















Július 30: Délután repültünk volna az új életünk felé, de vízum sajnos még nem volt. Az időnk ki volt számítva, Zsaninak aug hatodikán már kezdődik a nyelviskola Sydneyben, és még mindig otthon ülünk.
Aug 1: Alvászavaros vagyok, hajnalban felébredtem, megnézem a vízumunk, persze semmi. Netezgettem, valami már nem is emlékszem melyik sorozatból néztem közben egy két részt, majd valamikor fél6-6 körül megint megnéztem a bevándorlási oldalát, és visszafeküdtem Zsani mellé aludni. Teljesen rászoktunk,hogy 9körül kelünk fel, ez a nap sem ígérkezett másnak. Fél8kor csörög a telefonom, +61es szám, tudtam,hogy vagy Csaba vagy Edit lesz. A beszélgetés valahogy így hangozhatott:
Én(kómásan):igen?
Csaba: Zsolti(hatásszünet), visszaírt a bevándorlási hivatal(hatásszünet), baj van a vízumotokkal(hatásszünet), de mindenre van megoldás(gigantikus hatásszünet), amilyen gyorsan csak lehet vegyetek egy repülőjegyet, és gyertek ki.
Zsani, mint egy kislány felpattant és elkezdett ugrálni az ágyon,hogy Éljen, éljen.
Innentől kezdve minden begyorsult. Szerda délelőtt van, pénteken már megy a repülőnk. Villámpakolás, papírok intézése, repjegy szerzés. Még szinkronosan megnéztem a Sötét lovag ébredését (Köszi Peti!), faterom jött segíteni összepakolni,elszállítani a cuccokat. Pénteken faterral muterral kitakarítottuk a lakást az utolsó centiig, háromra végeztünk, gyors elszámolás, óraadatok felírása, és már jött is értünk Attila, akire mindig és minden lehetett számítani, és hozzá hasonló embert nem nagyon ismerek. Becsülje meg mindenki!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése